Mijn toegang tot de markt

Mijn toegang tot de markt

In elke nieuwsbrief vragen we een medewerker van OHV wie hij toegang biedt tot de financiële markten. Camiel van Roosmalen RBA van de afdeling institutional solutions bijt vandaag het spits af. Wie biedt hij toegang tot de markten en hoe doet hij dit?

‘Voor mij staat de institutionele belegger als klant centraal. Ik denk bijvoorbeeld aan een verzekeraar, pensioenfonds, stichting of zorginstelling. Voor deze partijen zoek ik met de rest van het team naar kersen op de taart zoals veilige obligaties met hoge rentes. Ook scheiden we de verse van de rotte appels door gelijke financiële instrumenten met vele lagere kosten er uit te pikken. Daar komt nog eens bij dat we deze beleggers de aandacht geven die ze verdienen. We gebruiken telefonisch geen keuzemenu en hebben geen stagiairs die een script met de cliënten doornemen. Verder hebben we al helemaal geen dubbele agenda, maar mensen die hun vak verstaan en meedenken met de klant. Zelf zie ik het zo: de cliënten hebben geld van anderen in hun bezit en zijn daar verantwoordelijk voor. Met ieder pensioen, gift of iedere verzekeringsaanspraak dient dus zorgvuldig om te worden gegaan. Ik help de instellingen om aan hun verplichtingen in de toekomst te kunnen voldoen. Daarnaast beloof ik geen torenhoge rendementen door de cliënt onredelijke risico’s te laten lopen. En ja, een arrogante en nonchalante houding past in deze tijd niet meer. Degelijke dienstverlening is tegenwoordig speciaal en revolutionair. Er voor de cliënt zijn, is geen extra dienst maar je plicht als vermogensbeheerder.’

Wilt u reageren? Mail naar c.vanroosmalen@ohv.nl of neem telefonisch contact op nummer 020- 504 04 00.

2015-09-07T08:28:37+00:00 september 7th, 2015|Nieuws, Nieuwsbrief|